ősz

ősz

2011. szeptember 5., hétfő

Kati szelet


Kipróbált, hagyományos receptek

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 15 dkg margarin, 15 dkg porcukor, 2 csomag sütőpor, 3 tojássárgája és annyi tej, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.

A hozzávalókból először fakanállal, majd kézzel tésztát gyúrunk és három részre osztjuk, 3 lapot nyújtunk belőlük, amiket külön-külön kisütünk.

Krém: Ha kisültek, az egyik lapot belemorzsoljuk 2 dl vaníliás tejbe, hozzákeverünk még 2 evőkanál kakaót és 1 dl rumot. 
Közben 10 dkg vajat kikeverünk 10 dkg porcukorral és hozzákeverjük a kakaós keverékhez.

A sütemény összeállítása: alulra kerül egy tésztalap, erre rákenjük a fenti kakaós krémet, erre jön a második tésztalap. 

A tetejére pedig  hab kerül: 3 tojásfehérjéből 20 dkg porcukorral gőz felett felvert hab.
Erre csokit reszelünk végül.

A hab elkészítése részletesen a habos linzernél található.


4 megjegyzés:

  1. Jó volt megint betérni Hozzád... ez az egyik kedvenc sütim :) köszi a egysorosokat, és a szőlőt... és a képeket.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy benéztél. Nem is gondoltam, hogy ezt a sütit máshol is ismerik, én még nem találkoztam vele, csak otthon!

    VálaszTörlés
  3. ah, be szép
    és ismerem, nagyon nagyon finom:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lakodalmakba régen gyakran sütötték nálunk, én is nagyon szeretem!

      Törlés